Waarom ik mijn blog begonnen ben

Graag wil ik jullie zo nu en dan ook eens een kijkje in mijn leven geven. Om te beginnen met het verhaal waarom ik mijn blog ben begonnen en wat het allemaal met zich mee brengt.


Zoals jullie wellicht al weten hou ik van koken en foodfotografie. Al jaren ben ik bezig met mijn gewicht, het verlagen daarvan en het vervolgens weer behouden. Al jaren schommel ik dus ook met mijn gewicht. Ik hou van lekker eten en koken dus het gewicht kwijtraken gaat dan lastiger. In 2015 was ik het zat en ben op een healthcoach afgestapt. Ook ben ik toen begonnen met sporten en een aantal kilo’s afgevallen. Ik had een goede motivatie om dit voort te zetten. Ik kocht de boeken van Rens Kroes en at allemaal superfoods en heel gezond. Na een tijdje zwakte dit weer wat af maar ik had voor mezelf besloten nooit meer zoveel te wegen als voorheen. In sporten had ik veel plezier en een uitlaatklep. Ik deed voornamelijk HIT, oftewel High Intensity training. Een explosieve training waarbij de intensiteit zo hoog mogelijk is. Toch sloop het “ongezonde” eten er beetje bij beetje weer in waardoor ik weer wat kilo’s aankwam. Jullie moeten weten dat ik een enorme chocolade fan ben 😊
Op social media volgde ik personal body plan (pbp) al een tijdje en heb lang getwijfeld om mij in te schrijven. Totdat mijn trouwdatum steeds dichter bij kwam. Ja, mijn man en ik zijn vorige jaar in de zomer van 2017 getrouwd. Dus toen besloot ik na lang getwijfel me toch in te schrijven bij pbp. Ik had nog exact 12 weken om in shape te komen voor de grote dag. Ik kreeg toegang tot een app en moest me wegen en meten, inclusief foto’s maken van alle kanten in mijn bikini of ondergoed. Nou ik kan je vertellen dat dit heel confronterend was maar ook een goede motivatie om te knallen, ik had tenslotte een mooi doel voor ogen. Alles wat ik at plande ik de dag van te voren en ik woog alles netjes af. Had dit al vaker gedaan in de jaren ervoor en had hier dus geen moeite mee. Ook schakelde ik van de HIT training over naar 4 x per week krachttraining. Help, wat vond ik dit lastig in het begin. Niet omdat ik moeite had met krachttraining (want dit had ik jaren eerder ook al gedaan), maar omdat ik nu veel vaker en langer in de sportschool moest gaan doorbrengen. Na een paar weken had ik hier mijn draai in gevonden en vond ik het leuk om te doen. Het enige wat ik dacht was dat ik er mooi wou uitzien in mijn jurk. Uiteindelijk moesten er weer nieuwe metingen gedaan worden en zag ik resultaat. Kortom ik was heel blij met mijn keuze voor pbp. De grote dag brak aan en ik straalde als geen ander van trots, trots op mijzelf en trots op mijn man en zoontje. Het was een dag om nooit meer te vergeten.

Omdat je zo hard werkt voor je doel, wil je dit ook met anderen delen. Dit deed ik d.m.v. foto’s te plaatsen op instagram van lekker eten met zo min mogelijk calorieen en liefst zoveel mogelijk eiwitten. Ik bedacht om een ander profiel op instagram aan te maken waar iedereen mij kon volgen. Zo ontstond de naam w3ndelicious, met een “3” i.p.v. een “e”. Deze 3 staat symbool voor mijn gezin waar wij met zijn 3en leven.

Na mijn bruiloft vroeg ik onze bruidsfotografe voor wat tips & tricks wat betreft fotografie van voeding. Hier ben ik mee gaan spelen en gaan uitzoeken voor mezelf wat ik wil neerzetten en ik werd steeds creatiever met styling en fotograferen. Ook kreeg ik steeds meer complimenten over mijn foto’s en recepten. Deze foto’s maakte ik voornamelijk met mijn gsm (Huawei p9), super toestel met super goeie camera! Maar omdat ik hier al een aantal jaar een Canon 650d spiegelrefelxcamera heb staan, wil ik uiteraard veel meer met deze camera gaan doen en heb dan afgelopen week ook een beginnerscursus fotografie gedaan. Nu blijf ik oefenen en oefenen. De hobby van het koken en recepten delen er ook achter gekomen dat foodfotografie echt mijn passie is. Ik wil hier nog veel meer uithalen de komende jaren.

Heb sinds kort dan ook deze website gelanceerd zodat ik mijn recepten en foto’s hier kan plaatsen.
Wat ik graag wil in toekomst kan ik nog niet zeggen, maar voor nu heb ik een ontzettende leuke en creatieve hobby die ik leuk vind om met anderen te delen.

Oh ja misschien ook nog leuk om te weten is dat ik absoluut geen ervaring heb met bloggen en vind dit dus best een beetje spannend 😊
Hopelijk vinden jullie het leuk. Hoor graag of jullie in toekomst meer blogs van mij willen lezen. Laat gerust een reactie achter op deze site.

Reacties